4 tips voor interactie op facebook

Als je facebook voor professionele doeleinden gebruikt dan weet je dat interactie met je ‘fans’ belangrijk is, niet alleen om mensen met je producten te laten kennismaken en hiermee de verkoop te verhogen, maar ook om indruk te maken op (toekomstige) opdrachtgevers. Dus moet je wat verzinnen om de participatiemodus hoog te houden. Wees creatief en maak gebruik van de volgende ’post types’:

vierde-generatie-walkman

  • Leg een dilemma voor aan je fans. Dit is vooral bruikbare als je fysieke producten verkoopt. Je verkoopt bijvoorbeeld tassen, nou, dan photoshop je twee tassen naast elkaar en vraag je welke tas de mensen mooier/leuker/handiger vinden en waarom. Mensen reageren hier graag op en zijn dan meteen met je producten bezig, zonder dat je de indruk hebt gewekt iets te moeten verkopen.
  • Stel een vraag in je post. Zorg dat het een laagdrempelige, eenvoudige vraag is.
  • Wees creatief met de ‘like’knop en geef hem een andere betekenis. Vraag bijvoorbeeld mensen op like te klikken als ze ook van dieren houden, of vroeger een walkman hebben gehad.
  • Houd bij het posten rekening met de tijd, de dag en de regelmaat waarmee je post.
 

Tags: , ,

 

Meer Berichten in Social